Informujemy, że Frapol Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością wystosowała Zapytanie Ofertowe nr 1/05/2017 z dnia 06.05.2017 r. na „Dostawę centrum gnącego zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia.” w ramach projektu pod nazwą: „Opracowanie zintegrowanego systemu umożliwiającego precyzyjną kontrolę mikroklimatu w dużych obiektach użytkowych w celu spełnienia wymagań dotyczących budynków o niemal zerowym zapotrzebowaniu na energię (nZEB).”
Niniejsza informacja stanowi tylko wyciąg najistotniejszych postanowień Zapytania Ofertowego. Pełna treść Zapytania oraz jego załączników dostępna jest do pobrania w załączonych do niniejszej informacji plikach.
Ofertę należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do dnia 06.06.2017 r. przy czym termin ten upływa wraz z końcem ostatniego dnia.
1.1.1 realizacja gięć dla grubości powyżej 3 mm np. gięcie 265 N/mm2 (- 90°) 3.50 mm;
1.1.2 w pełni automatyczna obróbka z każdej z 4 stron formatki blachy (w tym automatyczny obrót formatki blachy z wykorzystaniem chwytaka/ stempla / ramienia maszyny);
1.1.3 uzyskanie szerokiego spektrum kształtów obrabianego detalu Centrum gnące powinno posiadać następujące cechy:
1.1.4 Centrum gnące powinno posiadać następujące parametry (minimalne wymagane):
1.1.5 Centrum gnące powinno być wyposażone w rozwinięty system sterowania, w skład którego wchodzi m.in.:
1.1.6 Maksymalne zużycie energii elektrycznej w pracy ciągłej przez centrum gnące nie może przekroczyć 5,5 kWh.
42638000-7 Centra obróbkowe do obróbki metalu
Kompletny przedmiot zamówienia powinien być dostarczony, zmontowany (wraz z pierwszym uruchomieniem) i wydany Zamawiającemu a personel Zamawiającego przeszkolony w zakresie obsługi maszyny - nie później niż w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia nabycia praw i obowiązków do przedmiotu zamówienia przez Finansującego (Leasingodawcę) oraz zawarcia pomiędzy Zamawiającym i Finansującym (Leasingodawcą) umowy leasingu.
5.1.1 Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia, zmontowania wraz z pierwszym uruchomieniem i wydania Zamawiającemu centrum gnącego spełniającego wymagania określone w Zapytaniu i załącznikach do niego a także przeszkolenia personelu Zamawiającego zakresie obsługi maszyny i jej serwisowania w okresie gwarancji jakości na zasadach i warunkach określonych w Zapytaniu ofertowym nr 1/05/2017 i złożonej ofercie.
5.1.2 Umowa zostanie zawarta w miejscu i terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.
5.1.3 Umowa zostanie zawarta pod zawieszającym warunkiem nabycia praw i obowiązków do przedmiotu zamówienia przez Finansującego (Leasingodawcę) oraz zawarcia pomiędzy Zamawiającym i Finansującym (Leasingodawcą) umowy leasingu w terminie do dnia 05.07.2017 r. Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć umowę/porozumienie celem nabycia praw i obowiązków do przedmiotu zamówienia przez Finansującego (Leasingodawcę).
5.1.4 Umowa zostanie zawarta w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Wybór najkorzystniejszej oferty nie stanowi o zawarciu umowy.
5.2 Warunki dostawy
5.2.1 Dostarczona maszyna winna stanowić własność wykonawcy, być wolna od wad, w szczególności nie może być obciążona prawami osób trzecich, powinna być fabrycznie nowa, nie powystawowa, kompletna i w pełni sprawna, tj. powinna znajdować się w stanie umożliwiającym jej użytkowanie bez ograniczeń, zgodnie z jej przeznaczeniem z chwilą uruchomienia.
5.2.2 Kompletny przedmiot umowy powinien być dostarczony, zmontowany (wraz z pierwszym uruchomieniem) i wydany Zamawiającemu a personel Zamawiającego przeszkolony w zakresie obsługi maszyny - nie później niż w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia nabycia praw i obowiązków do przedmiotu zamówienia przez Finansującego (Leasingodawcę) oraz zawarcia pomiędzy Zamawiającym i Finansującym (Leasingodawcą) umowy leasingu.
5.2.3 Wykonawca składający ofertę gwarantuje gotowość do dostarczenia, zmontowania i uruchomienia maszyny w terminie 60 dni od dnia upublicznienia Zapytania.
5.2.4 Korzyści i ciężary związane z dostarczanym centrum gnącego oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzą z chwilą wydania maszyny potwierdzonego pisemnym protokołem odbioru końcowego bez zastrzeżeń.
5.2.5 Wykonanie całego przedmiotu zamówienia potwierdzone zostanie protokołem końcowym. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zgłoszenia uwag i zastrzeżeń co do wykonanego przedmiotu zamówienia.
5.3 Obowiązki wykonawcy
5.3.1 Wykonawca będzie zobowiązany w szczególności do:
5.3.2 Koszty związane z wykonaniem obowiązków określonych w pkt powyżej ponosi Wykonawca.
5.3.3 Zamawiający pozostawia sobie prawo do zweryfikowania przedmiotu zamówienia pod kątem legalności pochodzenia oraz innych oświadczeń i dokumentów złożonych przez Wykonawcę.
5.4 Rozliczenia
5.4.1 Faktura za wykonanie przedmiotu zamówienia zostanie wystawiona na Finansującego (Leasingodawcę).
5 Gwarancja jakości i rękojmia za wady
5.5.1 Wykonawca udzieli w ramach zaoferowanej ceny gwarancji jakości na dostarczoną maszynę i jej elementy, obejmującej co najmniej zobowiązanie wykonawcy do nieodpłatnego usunięcia wady fizycznej maszyny lub jej elementu lub do nieodpłatnego dostarczenia maszyny lub jej elementu wolnego od wad, o ile wady te ujawnią się w terminie obowiązywania gwarancji jakości.
5.5.2 Termin obowiązywania gwarancji jakości: zgodnie z ofertą wykonawcy, nie mniej niż 12 miesięcy od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego.
5.5.3 Zamawiający wymaga, aby czas reakcji rozumiany jako czas, w którym wykonawca jest zobowiązany do podjęcia działań zmierzających do usunięcia awarii urządzenia lub jego elementu, wynosił nie więcej niż 24 godziny od chwili zgłoszenia.
5.5.4 Zamawiający wymaga aby wykonawca zapewniał dostępność części zamiennych i eksploatacyjnych dla dostarczonej maszyny w okresie 5 lat od dnia wydania przedmiotu zamówienia Zamawiającemu potwierdzonego pisemnym protokołem odbioru bez zastrzeżeń.
5.5.5 W ramach gwarancji jakości wykonawca będzie dokonywał przeglądów okresowych obejmujących bezpłatny dojazd i robociznę, w ilości co najmniej 1 przegląd okresowy na rok lub zgodnie z zaleceniami producenta, w czasie dogodnym dla Zamawiającego, a dokładne terminy zostaną uzgodnione przez Zamawiającego i wykonawcę. Zamawiający ponosi koszty materiałów eksploatacyjnych.
5.5.6 Zamawiający nie dopuszcza możliwości ograniczenia przez wykonawcę odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady.
5.5.7 Niezależnie od obowiązków wskazanych powyżej Wykonawca zobowiązany jest wydać wraz z maszyną, dokument gwarancji producenta. Brak dostarczenia przedmiotowego dokumentu nie powoduje wyłączenia obowiązków w nim określonych.
5.6 Warunki zmiany umowy
Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian w treści umowy na następujących warunkach:
Za siłę wyższą uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe załamania warunków atmosferycznych, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia. W takim przypadku termin wykonania przedmiotu zamówienia może zostać przesunięty o czas trwania siły wyższej oraz czas trwania jej następstw. W takim przypadku Zamawiający i wykonawca mogą również określić zmieniony sposób osiągnięcia rezultatu będącego przedmiotem danego świadczenia wchodzącego w zakres przedmiotu zamówienia celem dostosowania go do skutków wystąpienia siły wyższej.
Zamawiający przewiduje również możliwość wprowadzenia zmian treści umowy w przypadkach dozwolonych zgodnie z Wytycznymi horyzontalnymi i Wytycznymi programowymi oraz umową o dofinansowanie projektu.
Wskazane w pkt 23.1. i 23.2. Zapytania zmiany będą dokonywane na wniosek Zamawiającego lub wykonawcy, za zgodą obu stron, w formie aneksu do umowy sporządzonego na piśmie pod rygorem nieważności.
Zamówienia uzupełniające
Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień uzupełniających.
6. Warunki udziału w postępowaniu
6.1 O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy spełniają wszystkie następujące warunki w zakresie:
Zamawiający nie określa ww. warunku udziału w postępowaniu.
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych także wykonuje, co najmniej 1 Dostawę Podobną odpowiadającą swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia. Przez Dostawę Podobną należy rozumieć dostawę, w tym montaż i uruchomienie, centrum obróbki blach z możliwością obróbki z 4 stron formatki blachy dla grubości powyżej 3 mm.
Wykonawca powinien wykazać spełnienie powyższego warunku poprzez złożenie oświadczenia w tym zakresie zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 2 do Zapytania.
Zamawiający nie określa ww. warunku udziału w postępowaniu.
6.2 Zamawiający dokona oceny spełniania ww. warunków udziału w postępowaniu na zasadzie „spełnia – nie spełnia” na podstawie przedłożonych przez wykonawcę oświadczeń.
6.3 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia powinni spełniać ww. warunek udziału w postępowaniu łącznie.
7. Wykluczenie z udziału w postępowaniu
7.1 Z udziału w postępowaniu Zamawiający wykluczy wykonawcę, w stosunku do którego zachodzi co najmniej jedna z niżej wskazanych okoliczności:
Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
7.2 W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z tych wykonawców nie może podlegać wykluczeniu z przyczyn określonych w pkt 26.1. Zapytania.
7.3 Oferta wykonawcy wykluczonego z udziału w postępowaniu uważana jest za odrzuconą i nie podlega badaniu i ocenie.
8. Kryteria oceny ofert
8.1 Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpi spośród ofert niepodlegających odrzuceniu w oparciu o następujące kryteria i przypisane im wagi:
Kryterium 1 - Cena ofertowa brutto (K1)
Waga kryterium 1: 90%
Liczba punktów, którą uzyska oferta badana w ramach Kryterium 1 - Cena ofertowa brutto (K1) obliczona zostanie zgodnie z poniższym wzorem:
P(K1)= (Cena ofertowa brutto oferty z najniższą ceną/ Cena ofertowa brutto oferty badanej) x 100 pkt x 90%
Maksymalna liczba punktów, jakie może otrzymać oferta badana w Kryterium 1 – Cena ofertowa brutto (K1) wynosi 90 punktów.
Kryterium 2 - Okres gwarancji jakości (K2)
Waga kryterium 2: 10%
Liczba punktów, którą uzyska oferta badana w ramach Kryterium 2 - Okres gwarancji jakości (K2), obliczona zostanie zgodnie z następującym wzorem:
P(K2)= (Okres gwarancji jakości zaoferowany w ofercie badanej wyrażony w miesiącach/ Okres gwarancji jakości zaoferowany w ofercie z najdłuższym okresem gwarancji jakości wyrażony w miesiącach) x 100 pkt x 10%
- z zastrzeżeniem następujących zasad:
Maksymalna liczba punktów, jakie może otrzymać oferta badana w Kryterium 2 – Okres gwarancji jakości (K2) wynosi 10 punktów.
8.2 Punkty przyznane ofercie badanej w poszczególnych kryteriach zostaną do siebie dodane:
P= P(K1) + P(K2)
Zamawiający udzieli zamówienia wykonawcy, którego oferta uzyskała łącznie największą liczbę punktów.
8.3 W przypadku gdy zostaną złożone dwie oferty najkorzystniejsze przedstawiające taki sam bilans kryteriów oceny ofert wskazanych w pkt 33.1. Zapytania, Zamawiający wybierze ofertę, która jest najbardziej korzystna w zakresie oddziaływania na środowisko i klimat tj. przedstawiającą najniższe średnie zużycie energii elektrycznej przez centrum gnące w pracy ciągłej wyrażone w kWh.
Załącznik nr 1 do Zapytania nr 01.05.2017
Załącznik nr 2 do Zapytania nr 01.05.2017
Załącznik nr 3 do Zapytania nr 01.05.2017
Załącznik nr 4 do Zapytania nr 01.05.2017
Zapytanie ofertowe nr 01.05.2017